Expertum & Core ICT: de samenwerking

Het succesgeheim achter de samenwerking met Expertum

KLANT
Expertum
PROBLEEM
Een ondermaatste dienstverlening
OPLOSSING
Persoonlijke aanpak en snel schakelen

Dezelfde waarden, dezelfde taal: het succesgeheim achter de samenwerking met Expertum

Wat ligt er aan de basis van een ijzersterke samenwerking? Volgens Core ICT is het misschien wel een waardengedreven aanpak. En trouwe klanten die er dezelfde visie op nahouden. Dat brengt ons naadloos bij het verhaal van Expertum, een Belgisch SAP advies- en implementatiebureau dat klanten in heel Europa bedient. Managing partner Bert Vanstechelman vertelt enthousiast over de samenwerking met Core ICT, die de systemen van Expertum beheert.

 

Het ideale momentum

Expertum buigt zich over de SAP-implementaties van verschillende klanten, wat een hele lading dekt. Dat gaat van de verkoop van SAP-licenties, over SAP S/4HANA implementaties (zowel brownfield als greenfield) tot de ondersteuning nadien, zowel technisch als functioneel. Expertum geeft de klant steeds het juiste advies én ondersteuning doorheen zijn SAP levenscyclus”, vertelt Vanstechelman. “Voor het beheer van onze IT-systemen werkten we vroeger samen met een vaste partij: toevallig een concurrent van Core ICT. Maar wanneer die werd overgenomen door een multinational, werd de dienstverlening plots ondermaats.”

Rond die periode kwam Expertum toevallig voor het eerst in contact met Core ICT. Dat gebeurde op een beurs in het Duitse Stuttgart, en Vanstechelman vond dat het meteen klikte.  “De timing was dan ook perfect: onze SAP infrastructuur was op dat moment ‘end of life’”, blikt hij terug. “Core ICT legde een interessant voorstel op tafel, en eigenlijk hebben we vrij snel toegezegd. En daar hebben we nog geen seconde spijt van gehad.”

 

Persoonlijke aanpak en snel schakelen

Core ICT is net zoals Expertum een kmo, wat volgens Vanstechelman resulteert in een directe, maar bovenal persoonlijke aanpak.Als wij bellen naar Core ICT, dan voelen we dat we geen nummer zijn”, ervaart hij. “Onze contactpersoon kent ons, waardoor we snel kunnen schakelen. En net dat is zo cruciaal voor een bedrijf als Expertum, want we ondersteunen onze klanten 24/7. Mocht er een langdurig probleem optreden in de infrastructuur, dan zouden onze SLA’s (service level agreements, nvdr) in het gedrang komen. Core ICT erkent gelukkig steeds de ernst van een probleem of mogelijk risico. Daarmee heeft dat bedrijf toch een streepje voor op hun concurrenten: die beseffen niet altijd de gevolgen van infrastructuurproblemen op de business van hun klant. Mede dankzij Core ICT kunnen we onze klanten garanderen dat we hen binnen het uur technische ondersteuning geven. Dat is echt een verademing.”

Vanstechelman gelooft dat twee bedrijven die samenwerken vooral dezelfde taal moeten spreken. “De supportafdeling van Expertum communiceert enkel met die van Core ICT”, gaat hij verder. “Niemand wordt tien keer doorverbonden met een andere contactpersoon. Beide partijen begrijpen onmiddellijk waarover het gaat. “

 

Technologie met een hart

Technologie mag dan misschien wel het fundament zijn van beide bedrijven, Vanstechelman gelooft in het blijvend belang van de mens. “Ja, wij zijn enorm waardengedreven”, knikt hij. “We willen niet als nummer behandeld worden door leveranciers, en onze medewerkers evenmin. Dus leggen wij hen graag in de watten. Dat zie je aan ons personeelsverloop, dat zeer laag is.”

Ook dat heeft Expertum volgens Vanstechelman gemeen met Core ICT. “Ook daar hebben we na al die tijd nog steeds dezelfde contactpersoon, en denk ik niet dat er al veel mensen vertrokken zijn. Voor mij is dat een extra bevestiging dat Core ICT de juiste partner voor ons is”, aldus Vanstechelman.

 

Wil je graag meer weten over deze case, heb je vragen over vermelde producten of zoek je ook een aanpak op maat voor een specifiek probleem? Neem dan zeker contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.

Het succesgeheim achter de samenwerking met Expertum

KLANT
Expertum
PROBLEEM
Een ondermaatste dienstverlening
OPLOSSING
Persoonlijke aanpak en snel schakelen

Dezelfde waarden, dezelfde taal: het succesgeheim achter de samenwerking met Expertum

Wat ligt er aan de basis van een ijzersterke samenwerking? Volgens Core ICT is het misschien wel een waardengedreven aanpak. En trouwe klanten die er dezelfde visie op nahouden. Dat brengt ons naadloos bij het verhaal van Expertum, een Belgisch SAP advies- en implementatiebureau dat klanten in heel Europa bedient. Managing partner Bert Vanstechelman vertelt enthousiast over de samenwerking met Core ICT, die de systemen van Expertum beheert.

 

Het ideale momentum

Expertum buigt zich over de SAP-implementaties van verschillende klanten, wat een hele lading dekt. Dat gaat van de verkoop van SAP-licenties, over SAP S/4HANA implementaties (zowel brownfield als greenfield) tot de ondersteuning nadien, zowel technisch als functioneel. Expertum geeft de klant steeds het juiste advies én ondersteuning doorheen zijn SAP levenscyclus”, vertelt Vanstechelman. “Voor het beheer van onze IT-systemen werkten we vroeger samen met een vaste partij: toevallig een concurrent van Core ICT. Maar wanneer die werd overgenomen door een multinational, werd de dienstverlening plots ondermaats.”

Rond die periode kwam Expertum toevallig voor het eerst in contact met Core ICT. Dat gebeurde op een beurs in het Duitse Stuttgart, en Vanstechelman vond dat het meteen klikte.  “De timing was dan ook perfect: onze SAP infrastructuur was op dat moment ‘end of life’”, blikt hij terug. “Core ICT legde een interessant voorstel op tafel, en eigenlijk hebben we vrij snel toegezegd. En daar hebben we nog geen seconde spijt van gehad.”

 

Persoonlijke aanpak en snel schakelen

Core ICT is net zoals Expertum een kmo, wat volgens Vanstechelman resulteert in een directe, maar bovenal persoonlijke aanpak.Als wij bellen naar Core ICT, dan voelen we dat we geen nummer zijn”, ervaart hij. “Onze contactpersoon kent ons, waardoor we snel kunnen schakelen. En net dat is zo cruciaal voor een bedrijf als Expertum, want we ondersteunen onze klanten 24/7. Mocht er een langdurig probleem optreden in de infrastructuur, dan zouden onze SLA’s (service level agreements, nvdr) in het gedrang komen. Core ICT erkent gelukkig steeds de ernst van een probleem of mogelijk risico. Daarmee heeft dat bedrijf toch een streepje voor op hun concurrenten: die beseffen niet altijd de gevolgen van infrastructuurproblemen op de business van hun klant. Mede dankzij Core ICT kunnen we onze klanten garanderen dat we hen binnen het uur technische ondersteuning geven. Dat is echt een verademing.”

Vanstechelman gelooft dat twee bedrijven die samenwerken vooral dezelfde taal moeten spreken. “De supportafdeling van Expertum communiceert enkel met die van Core ICT”, gaat hij verder. “Niemand wordt tien keer doorverbonden met een andere contactpersoon. Beide partijen begrijpen onmiddellijk waarover het gaat. “

 

Technologie met een hart

Technologie mag dan misschien wel het fundament zijn van beide bedrijven, Vanstechelman gelooft in het blijvend belang van de mens. “Ja, wij zijn enorm waardengedreven”, knikt hij. “We willen niet als nummer behandeld worden door leveranciers, en onze medewerkers evenmin. Dus leggen wij hen graag in de watten. Dat zie je aan ons personeelsverloop, dat zeer laag is.”

Ook dat heeft Expertum volgens Vanstechelman gemeen met Core ICT. “Ook daar hebben we na al die tijd nog steeds dezelfde contactpersoon, en denk ik niet dat er al veel mensen vertrokken zijn. Voor mij is dat een extra bevestiging dat Core ICT de juiste partner voor ons is”, aldus Vanstechelman.

 

Wil je graag meer weten over deze case, heb je vragen over vermelde producten of zoek je ook een aanpak op maat voor een specifiek probleem? Neem dan zeker contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.

Wil je meer weten

Over onze aanpak?

Geef ons een seintje...