Menu
Brasschaat, Jan 19, 2022 | Press Release
We are delighted to announce that Core ICT has received an exceptional Net Promoter Score (NPS) of 9 out of 10.
For those who may not be familiar, the NPS is a widely used metric to measure customer satisfaction and loyalty.
It is calculated by asking customers the question, "On a scale of 0 to 10, how likely are you to recommend our company to a friend or colleague?"
Responses are then grouped into three categories:
1. Detractors (0-6)
2. Passives (7-8)
3. Promoters (9-10)
The NPS is then calculated by subtracting the percentage of Detractors from the percentage of Promoters.
A high NPS is a strong indicator of a company's success in creating a positive customer experience. It demonstrates that our customers are not only satisfied with our products and services but also highly likely to recommend us to others.
This is a remarkable achievement for Core ICT, and it is a testament to the hard work and commitment of our team. We take pride in providing our customers with the best possible experience and this NPS score is a validation of our efforts.
At Core ICT, we understand that our success is closely tied to the satisfaction of our customers. We are continually seeking ways to improve and enhance our products and services, and we value any feedback we receive from our customers.
We would like to take this opportunity to thank our customers for their continued support and for choosing Core ICT as their trusted partner.
We look forward to continuing to serve you and exceed your expectations in the future.
...
Aan het begin van het cloud-tijdperk werden voordelen als: schaalbaarheid, kostenefficiëntie en het optimaal gebruik van je resources vooral in de spotlight gezet. Gevolg? Een kortere time to value, wat uiteraard positief is voor je bedrijf. De oprichters van StackGuardian geven aan dat het verre van zo eenvoudig was (en nog steeds is).
De schaalbaarheid die met de cloud beloofd werd creëerde tegelijkertijd veel chaos op vlak van: uitgaven, beveiliging en het naleven van regelgeving. Wil je een optimaal functionerende cloud? Dan moet je veel extra kosten maken en een wirwar aan instrumenten gebruiken. Dit neemt uiteraard veel tijd en resources in beslag, wat je cloud-journey onvoorspelbaar maakt vanaf de start.
Ondervind je dezelfde uitdagingen met de cloud? Struggle niet langer en ontdek welke oplossing wij te bieden hebben! StackGuardian creëerde namelijk een Cloud Orchestratie Platform om aan al deze problemen tegemoet te komen.
Het platform creëert een veel lagere time to value voor uw bedrijf, het biedt een antwoord op de vaardigheden die nodig zijn om een efficiënte cloudomgeving op te zetten, het vermindert achterstand en het versnelt de implementatie van een cloudomgeving. Daarnaast verkort het de wachttijd voor de implementatie van uw cloudinfrastructuur van weken tot zelfs uren.
StackGuardian zorgt zo voor:
Incredible progress has been made by technology in the last couple of years. The future of technology is overwhelming for some, while it can be exciting for others. With this Technical Fact we want to raise awareness to a small part of the installation of a new IBM Flashsystem 5030 which is direct attached to the VMware hosts. If you are curious which problem occured and how we have proceeded, then continue reading!
When new storage is being installed, we need to decide how exactly we are going to design the configuration. E.g.: volume size / data reduction / volume copies etc. To get a proper idea of what would best fit our client’s needs, we created (and removed) multiple volumes. After some testing, we found a setup that worked well with the current environment.
During our testing however, one of the VMware hosts had to be rebooted because of a PSOD (Purple Screen of Death). After some troubleshooting it turned out to be a known bug in ESXi (but that is a story for another time). When we managed to boot the host again, we lost all connectivity to the entire new FS5030 storage on that particular host. We were puzzled.
At first, we thought that maybe this had something to do with the bug we encountered, even though it was not immediately related to storage based on its description. We performed a lot of troubleshooting to determine the cause, because it was very strange that all the other hosts still had access to the volumes.
Some of the troubleshooting steps we performed:
After all these actions, I decided to revisit the ‘best practices guide for the IBM FS5030 Flashsystem’ to see if I missed anything during the installation. At first it looked like everything was configured correctly, but then I spotted one sentence which I had overlooked the first couple of times that I read the document. “Removal of LUNs mapped to SCSI ID 0 is not supported and may result in a loss of access to the remaining LUNs”
During the testing phase we had removed and remade a lot of volumes. When I read that sentence, I immediately realized I needed to check the first volume. As expected, the first volume had a SCSI ID of 1, there was no volume with SCSI ID 0 anymore. Bingo. I immediately created a volume with SCSI ID 0. A new rescan then made all of the volumes accessible on the host again. Luckily all of this took place during the testing phase while the systems were not in production yet.
The reason we wanted to write this down in a technical fact is because it is easy to miss this part during the installation and we want to keep you from making this mistake. It is a small error which can cause a lot of problems, downtime and can cost many hours to ultimately find.
If you want to spar about an IT problem yourself, be sure to get in touch. We are happy to explore the options on how to fix your problem.
...
Incredible progress has been made by technology in the last couple of years. The future of technology is overwhelming for some, while it can be exciting for others. In our ‘Technical Facts’ series, we put together some interesting and surprising facts about tech!
This one differs a bit from the others. With this we want to raise awareness about the importance of a well-managed IT environment. There are companies who still underestimate this. Like we mentioned before: if you don’t manage your IT correctly, it will cause problems over time. So let us talk about this topic.
One of our costumers contacted us about a problem they where facing, which was not included in our Managed Operations contract. Of course we did not hesitate to dive in and figure out how we could help them.
During our telephone call it became clear that their monitoring software was installed on a physical server which stopped working. In theory this is not that big of a deal, if they would be able to contact the vendors support. Unfortunately, the physical server was out of maintenance. So there was no option to contact the vendors support at all. Apparently this had been the case for several years now. Our customer knew the risks associated with not extending the maintenance, but nevertheless they needed our help and needed their monitoring system to get back on track as soon as possible.
After we received the call, we went on-site but didn’t have much information. We spoke to our customer, who had limited intel on the physical machine himself. Apparently two teams of the company merged right before the summer break, resulting in documentation not being up to date. In addition, the person we were in contact with didn’t have the proper permissions to review the documentation either.
The server itself was dead. There wasn’t even a reaction on pressing the power button. Our contact only had credentials of the ILO without any IP information. But because we were eager to find out what the problem was, we definitely wanted to login on the ILO. Therefore we reached out to the network team of our customer to see if maybe they could help us out.
We asked them if they could see an IP address on the switch. But to give us the correct answer, they obviously needed to know which switch and which port they had to check. Unfortunately we weren’t able to tell them, because the cables ran under the floor to another unknown rack. The only option was to figure it out ourselves.
We plugged a cable between our notebook and the ILO and started to analyze the network traffic that came from the ILO with WireShark. This way we could find out what the IP was. The ILO seemed to be healthy. All logs appeared to be ok, except for 1 disk. Because we couldn’t find any other problems, we removed the disk that had issues and tried to boot the system. This in the hope that the server would restart. Unfortunately this was not the case and the server was still dead.
At that point we had to start free wheeling. All the advice available on the official support channel was inadequate. In addition, the vendor did not want to assist either (which is totally understandable), since the maintenance had not been renewed.
We removed the disks, memory, CMOS and all the cables that were visible within the server. We plugged everything back in the server and suddenly it had a heartbeat again. Of course we sill wondered what the problem was and whether it would reoccur, just like you do. But the server was back on track and our customer was happy, so that’s why we ended the intervention that time.
The next day a 3rd party - that was using the monitoring services as well- contacted us. They told us that the services seemed to be down again. When we contacted our client to check if it was true, they confirmed the technical difficulties. We hopped in the car and drove back to our client to start troubleshooting again.
We tried to remove the CMOS first and implemented a new CMOS battery afterwards. When we booted the system again, everything was working properly. Unclear if it was the CMOS or our good karma 😉. Either way we advised our client to immediately backup the server and start migrating the monitoring system to a system that was under maintenance.
At that point we knew that the physical device was everything but reliable. We discussed several options with our client to see which one they preferred. After the conversation we decided to detach the server and take it to our HQ. We backed up all the necessary data and created a new VM with all the requirements that the monitoring solution needed. We installed the monitoring solution and uploaded the old data. That way all the probes, sensors and thresholds would have already been included in the monitoring system, without having to reconfigure it from scratch. At that time, the only thing that needed to be done was some administrative tasks (e.g.: upload the license of the monitoring solution), which the customer could perform on his own. After they completed the tasks we closed this case.
Our client was extremely happy with the outcome and also with the commitment of our company. A good collaboration of our technical team with its own IT team made this happen. The SE’s and manager of our client contacted us repeatedly to thank us. This case made the bond between our client and Core ICT even stronger. Our client knows that we go above and beyond when they hit a problem.
If there is something that we can help you with, please don’t hesitate to contact us. We are happy to explore different solutions for your IT challenges.
...In onze vorige blogpost maakten we kennis met Kubernetes. In tijden van groeiende container-technologie, een oplossing die veel voordelen heeft en de implementatie en het beheer van containers op grote schaal enorm vereenvoudigt. Jammer genoeg is de set-up en het gebruik ervan even technisch als dat de oplossing krachtig is. Nutanix Kubernetes Engine komt aan deze moeilijkheden tegemoet. Benieuwd hoe? Lees er alles over in onze blogpost.
NKE is een onderdeel van Nutanix dat het mogelijk maakt om een Kubernetes cluster in slechts enkele minuten op te zetten. Het is een managementoplossing voor ondernemingen die kant-en-klare provisioning en lifecyclemanagement van Kubernetes mogelijk maakt. Lifecyclemanagement refereert naar alle handelingen die nodig zijn om onderhoudsupdates & beveiligingsupgrades van software applicaties up-to-date te houden. NKE levert dus een end-to-end Kubernetes omgeving die klaar is om in productie te gaan.
Door zijn functionaliteiten vereenvoudigt NKE het gebruik van Kubernetes drastisch, zonder dat er sprake is van vendor lock-in. Daar bovenop integreert de software naadloos met de volledige Nutanix Cloud-native stack.
Om de kracht van microservices en containers te benutten, moeten je IT-operaties kunnen draaien in de geschikte IT omgeving. Het is lastig om de Kubernetes omgeving die hiervoor nodig is on-prem op te zetten en te beheren, gezien de complexiteit ervan. Nutanix Kubernetes Engine zorgt er dus op zijn beurt voor dat je op container gebaseerde applicaties cloud-native op zijn eigen platform kunnen draaien. Nutanix Prism is het management platform waarin je alle clusters kan monitoren en beheren. Hierdoor kan jij je cloud-native journey versnellen.
Ben je overtuigd van de vele voordelen van Kubernetes voor je bedrijf, maar weet je niet waar te beginnen? We’ve got your back! Binnen Core ICT hebben we een Kubernetes oplossing uitgewerkt: ‘Kubernetes-in-a-box’. Via vorige link vind je alle info die je nodig hebt: Heb je nog vragen of ben je geïnteresseerd? Contacteer ons! We helpen je graag verder.
...Als bedrijf krijg je te maken met een overweldigende hoeveelheid aan data en applicaties. Veel van deze applicaties worden tegenwoordig opgeleverd in container vorm of worden intern ontwikkeld via een CI/CD pipeline met als output: containers. Deze containers wil je als bedrijf uiteraard in de lucht kunnen houden zonder downtime. Er is dus een grote nood aan een platform dat het beheer van deze containers verzorgt en vergemakkelijkt. En dit is waar Kubernetes op het toneel verschijnt.
Lees onze blogpost en ontdek wat Kubernetes precies is, hoe die containertechnologie alweer werkt, wat het verschil is tussen containers en VM’s en waarom je dan voor Kubernetes zou kiezen.
Voordat we dieper in gaan op Kubernetes, lijkt het ons zinvol om kort stil te staan bij termen als ‘containers’ en ‘microservices’. Volgens ons info die nodig is om het grotere Kubernetes-geheel te vatten.
Microservices hebben te maken met het ontwerp van de software. Het gaat om de manier waarop functies in software geprogrammeerd worden. Grote blokken software worden hier in vele kleine deeltjes verdeeld. Elk deeltje is verantwoordelijk voor een functie van de software. De software wordt dus opgebouwd aan de hand van mini-applicaties die onderling met elkaar communiceren via API’s. Ze kunnen snel geïmplementeerd en aangepast worden, ze kunnen makkelijk verplaatst worden tussen verschillende omgevingen en zijn ook makkelijk schaalbaar. Dit alles zonder dat de eindgebruiker hier last van ondervindt of dit überhaupt nog maar opmerkt. Een applicatie kan hierdoor bijvoorbeeld een bepaalde functie updaten, zonder dat dit een effect heeft op de overige functies van de app en de end-user nog maar iets opmerkt.
Applicaties worden vandaag dus vaak gebouwd op basis van deze microservices. Hierdoor winnen containers ook aan belang. Het begrip container verwijst namelijk naar de manier waarop microservices worden ‘ingepakt’. Het is een infrastructuur voor het inpakken, het implementeren en het verplaatsen van applicaties. Alles wat de applicatie nodig heeft om te kunnen draaien (denk aan: de code, bijhorende configuratiebestanden, bibliotheken, etc.) wordt, samen met de software zelf, in de container opgenomen. Dit heeft als voordeel dat er geen wijzigingen meer moeten worden aangebracht aan de software om deze aan te passen aan de omgeving waarin deze moet draaien. Het gebruik van containers zorgt voor veel flexibiliteit, draagbaarheid en schaalbaarheid.
Wanneer je als bedrijf grote en flexibele workloads moet verwerken, schieten VM’s tekort. Deze zijn log omdat ze naast de applicatie ook een volledig besturingssysteem bevatten. De VM verbruikt dus meer opslagruimte, CPU-kracht en geheugen van de fysieke server. Dit is bij een container niet langer het geval. Containers gebruiken hetzelfde besturingssysteem als de host. Je moet dus niet steeds het hele besturingssysteem in de nieuwe VM onderbrengen en deze apart beheren. Een container bevat enkel de onderdelen die nodig zijn om een applicatie vlot te laten draaien. Containers zijn hierdoor dus veel meer mobiel, flexibel én schaalbaar.
Kubernetes is een open-source oplossing dat de uitrol, de schaling en het beheer van containers automatiseert. Het systeem is ontwikkeld om grote groepen containers te beheren en te organiseren, zonder dat je het overzicht ervan verliest.
Gezien containertechnologie steeds vaker gebruikt wordt, is een oplossing als Kubernetes geen overbodige luxe (ondanks het niet te onderschatten technische karakter ervan). Het is een slimme oplossing die containers van de nodige resources voorziet en aan load-balancing doet. Wanneer het verkeer naar een bepaalde containter te hoog is, kan Kubernetes het verkeer automatisch verdelen en herleiden naar een andere container. De stabiliteit van de applicatie kan op deze manier bewaart blijven.
Daarnaast herstart Kubernetes vastgelopen applicaties op een andere node in de cluster (failover) zodat de applicaties soepel kunnen blijven draaien. Het kan ook heel makkelijk opschalen en downscalen afhankelijk van de noden van jouw applicaties. Je merkt zelf al dat al deze functionaliteiten ervoor zorgen dat resources efficiënt gebruikt worden. Dit heeft op zijn beurt natuurlijk ook financiële voordelen.
Kubernetes is een systeem dat workloads draait die omvat zitten in containers. Deze containers worden in pods geplaatst om ze vervolgens op worker nodes te laten draaien. De worker nodes worden aangestuurd via de master node. Geen idee wat dit allemaal betekent? We geven je wat extra uitleg:
Deze bewaakt en beheert de cluster-infrastructuur (die bestaat uit verschillende worker nodes). Het beheert de containers dus niet apart. De master node controleert en beheert de verschillende worker nodes. Je stelt vooraf criteria op over wanneer en hoe containers moeten opstarten of stoppen. De master node start en stopt de extra containers vervolgens aan de hand van deze criteria.
Een worker node is een onderdeel van de Kubernetes cluster en host de pods. Het kan gaan om zowel een virtuele als een fysieke machine, afhankelijk van de cluster. De worker nodes worden gebruikt om de gecontaineriseerde applicaties te laten draaien.
Een verzameling van nodes waar gecontaineriseerde applicaties op draaien en dat beheerd wordt door Kubernetes.
Een pod is de kleinste eenheid binnen het Kubernetes verhaal. Het bundelt containers die heel nauw samenwerken, afhankelijk zijn van elkaar en dezelfde opslag- en netwerkbronnen gebruiken. Pods zijn vluchtige onderdelen van Kubernetes. Ze kunnen gecreëerd maar ook vernietigd worden, afhankelijk van de noden van jouw cluster. Pods kunnen onderling met elkaar communiceren.
Pods hebben een niet-permanent karakter en horen vluchtig te zijn. De functie ‘Service’ zorgt ervoor dat pods een permanent IP adres krijgen. Wanneer de Pod vastloopt, zal zijn IP-adres niet veranderen wanneer deze opnieuw wordt opgezet. Daarnaast kan een service ook voor loadbalancing tussen verschillende pods zorgen.
De netwerk provider zorgt ervoor dat het verkeer tussen de applicaties in de clusters - en van buiten de cluster- in goede banen wordt geleid. Calico en Flannel zijn de meest gebruikte container-netwerk interfaces voor containers en virtuele machines.
‘Ingress’ is een Application Programming Interface-object dat regels bevat om het verkeer van externe gebruikers binnen de cluster te sturen.
De ingress controller is verantwoordelijk om het inkomende verkeer te verdelen en te herleiden naar de desbetreffende microservice binnen de kubernetes cluster op basis van de voorgenoemde ingress regels. Dit kan HTTP of HTTPS verkeer zijn.
Dit is een Kubernetes object dat het mogelijk maakt om customisatie mee te geven met een Kubernetes Image. Hierdoor kan je bijvoorbeeld per klant eenzelfde applicatie uitrollen, met telkens een specifieke configuratie afgestemd om de noden van deze klant.
Dit is een beveiligd object binnen Kubernetes dat gevoelige data bevat. Denk aan: paswoorden, tokens, beveiligingssleutels. Er zijn verschillende types van ‘secrets’. Wanneer je een ‘secret’ opzet kan je aangeven om wat voor type het gaat. Secrets binnen Kubernetes zijn gelijkaardig aan de Configmaps binnen Kubernetes. Alleen zijn deze bedoeld voor gevoelige informatie.
Er zijn verschillende soorten volumes binnen Kubernetes: vluchtige, permanente, gedeelde en gereserveerde volumes. Een pod kan verschillende types tegelijkertijd gebruiken. Vluchtige volumes hebben een levensduur van een pod, maar permanente volumes bestaan langer dan de levensduur van pods. Wanneer een pod ophoudt te bestaan verwijdert Kubernetes de vluchtige volumes ervan, maar bewaart het de permanente volumes. Een volume is een map die toegankelijk is voor de containers in een pod.
Wanneer je een applicatie uitrolt, maak je een deployment-bestand aan. In dit bestand staat hoeveel pods, services, ... nodig zijn om een applicatie uit te rollen. Je kan vooraf eveneens het minimum en maximum aantal pods definiëren (alsook de hoeveelheid resources die gebruikt mogen worden), zodat de opschaling en de downscaling automatisch kan verlopen.
Containers zijn een goede manier om jouw applicaties te bundelen en in te draaien. Het is van belang dat er in een productie-omgeving geen downtime is. Wanneer een container crasht wil je uiteraard dat er automatisch een nieuwe wordt opgestart, toch?
Kubernetes is een systeem dat sterk inzet op automatisatie. Dit is ook één van de grootste voordelen ervan. Het menselijke aspect wordt uitgeschakeld en een slimme oplossing wordt opgezet. Wanneer een container vastloopt, start Kubernetes automatisch een nieuwe op en wanneer het verkeer te hoog wordt, herleid Kubernetes dit automatisch naar andere containers.
Kubernetes maakt gebruik van ‘declarative configuration’. Dit betekent dat bij de opzet ervan éénzelfde taal wordt gebruikt en dat alle afzonderlijke specialisten eenzelfde programmeertaal hanteren. Containers en applicaties beheren wordt hierdoor makkelijker en vraagt minder tijd en kennis.
Het feit dat Kubernetes veel taken automatiseert, maakt dat deze oplossing flexibel, efficiënt en schaalbaar is. De oplossing zal automatisch bijschalen waar nodig, afhankelijk van het verkeer van en naar de containers. Deze automatisatie is eveneens een antwoord op de impact die problemen hebben op jouw systeem. Kubernetes gaat elke component afzonderlijk verifiëren en vervolgens automatisch corrigeren. Dit verkleint de impact, gezien een probleem snel wordt opgemerkt en wordt verholpen. Dit heeft dan weer een positief effect op de beschikbaarheid van uw systeem en het performance level.
Doordat containers over datgene beschikken wat ze nodig hebben om te kunnen draaien en gescheiden zijn van hun infrastructuur, worden ze erg draagbaar en is het dus makkelijk om de workloads te verplaatsen.
Naast de vele voordelen van deze oplossing zijn we ons ook bewust van de nadelen ervan. Als je niet over de juiste technische kennis beschikt, kan het heel snel een doolhof worden. Nutanix-Kubernetes-Engine (NKE) kan een enorm hulpmiddel zijn voor het beheer van de Kubernetes omgeving. Lees meer in onze blogpost.
Aangezien de NKE uiteraard niet zaligmakend is en het opzetten van de omgeving ingewikkeld in elkaar zit, bieden wij Kubernetes als oplossing aan: Kubernetes-in-a-box. Lees er alles over in onze onepager. Heb je nog vragen? Neem zeker contact op. Wij klaren alle onduidelijkheden graag voor je uit en bekijken graag wat de mogelijkheden zijn!
...Kampt jouw bedrijf met IT-problemen in verband met je datacenter? Denk bijvoorbeeld aan de opbouw en het onderhoud ervan alsook de tijd die het in beslag neemt. IT-housing biedt hier een antwoord op! Lees verder en leer meer over wat IT-housing inhoud en hoe het de ideale IT-omgeving voor uw datacenter-apparatuur creëert.
Een eigen datacenter bouwen én onderhouden is niet voor elke organisatie een haalbare kaart. Het is een dure aangelegenheid en vraagt specifieke kennis van je IT-team. Daarnaast neemt het onderhoud ervan ook heel wat tijd in beslag. Tijd en kennis die misschien niet altijd aanwezig zijn. Bovendien is niet elke organisatie financieel in staat te investeren in een nieuwe omgeving wanneer de oude niet langer voldoet op vlak van energieverbruik, brandveiligheid of breedbandige internetverbindingen.
Met IT-housing breng je je datacenter-apparatuur onder in het datacenter van een externe IT-partner. Deze zorgt ervoor dat je steeds een optimale IT-omgeving ter beschikking hebt. Je partner zorgt namelijk voor het onderhoud van het datacenter en voorziet je apparatuur van:
Allemaal zaken dus waar je IT-team niet langer aandacht aan moet besteden. Housing creëert hierdoor meer ruimte voor je IT-team om te focussen op wat echt belangrijk is, namelijk: je business.
IT-housing levert naast gemoedsrust ook heel wat andere voordelen op. Wij zetten ze even voor jou op een rij:
Je IT-partner zal meestal verschillende generatoren en systemen voorzien, zodat je systemen blijven draaien en je data gewaarborgd blijven tijdens onvoorziene omstandigheden. Wanneer bepaalde kabels het zouden begeven, er sprake is van een stroompanne of de airco het begeeft, zorgen zij ervoor dat er een back-up systeem in actie treedt. Verschillende bedrijven en datacenters hebben meerdere fysieke locaties, net om de continuïteit te kunnen garanderen.
Het uitbesteden van je datacenter bespaart je heel wat kosten op financieel vlak. Naast het feit dat je niet langer hoeft te investeren in je datacenter, betaal je ook enkel voor datgene wat je verbruikt en de ruimte die je huurt. De kosten die je maakt zijn dus voornamelijk nog operationele kosten (OPEX), gezien je kapitaaluitgaven (CAPEX) enorm verlagen. Je hebt uiteraard ook sterk verlaagde TCO kosten, omdat je kan profiteren van de technische infrastructuur van het datacenter van je IT-partner en je deze investering zelf niet langer moet aangaan.
Wanneer jij je apparatuur onderbrengt in het datacenter van een IT-partner, mag je er zeker van zijn dat deze er alles aan doet je bedrijfscontinuïteit te garanderen. Een goede IT-partner is dan ook 24/7 beschikbaar. Wanneer er zich onverwacht problemen voordoen die onmiddellijk aandacht op locatie vragen, kunnen zij snel aanwezig zijn om je verder te helpen. Dit met als doel een goede bedrijfscontinuïteit te garanderen, zodat je op beide oren kan slapen.
Je datacenter provider voorziet je van de juiste infrastructuur om je servers en je hardware in op te slaan. Daarbij beschikt deze ook over de middelen om grote hoeveelheden data correct te hosten en te onderhouden. Je provider voorziet je dus van de beste apparatuur én de beste ondersteuningssystemen voor het leveren van: stroom, bandbreedte, koeling en redundantie.
Door je servers onder te brengen in een extern datacenter, kan je genieten van de voordelen van schaalbaarheid. Het uitbreiden van je eigen serverruimte is tijdrovend en duur. Als je beroep doet op housing, kan je makkelijk je serverruimte uitbreiden of inkrimpen. Je huurt namelijk datgene wat je nodig hebt. Is één rack voldoende, dan huur je één rack. Is er op een bepaald moment de behoefte om uit te breiden, dan kan dit eenvoudig door een rack bij te huren.
Bij Core ICT voorzien we je uiteraard steeds van de gewenste aanvoer van voeding en koeling, een hoge bandbreedte en een steeds beschikbare netwerkverbinding. Maar vergis je niet, dit is niet genoeg! Een bijkomende factor die niet mag ontbreken is uiteraard: veiligheid. Daarom besteden we hier veel aandacht aan en voorzien we je van de hoogst mogelijke beveiliging met betrekking tot de toegang van je gegevens, als op vlak van brandveiligheid. In onze data centers is er 24/7 automatische en gepersonaliseerde monitoring van de beveiligingssystemen. Er wordt zelfs fysieke beveiliging voorzien van veiligheidsagenten.
Doordat je datacenter-apparatuur in een sterk gecontroleerde omgeving staat en wij in het onderhoud voorzien, kan je uitgaan van een hoge beschikbaarheid. We beschikken over meerdere fysieke locaties die Tier 3 compliant zijn. Als IT-team kan je dus zorgeloos je taken blijven uitvoeren, net als de andere personeelsleden in het bedrijf.
Onze datacenters hebben een uitstekende dataverbinding met alle telecomoperatoren. Je kan dus gerust zijn dat je data en applicaties altijd en overal perfect toegankelijk zijn. We zijn daarbij Carrier-neutraal en maken gebruik van het principe: Bring Your Own Provider (BYOP).
Onze klanten zijn enthousiast over het feit dat onze datacenters fysiek voor hen toegankelijk zijn. Dit moet wel op vraag gebeuren, gezien de strenge toegangsregels.
Daarnaast kan je dankzij onze IT housing genieten van ‘remote hands & feet’. Dit betekent dat je het IT-beheer en de onderhoudstaken dus aan ons uitbesteed. Onze technici zijn ‘jouw handen en voeten’ in het datacenter. Daarnaast nemen wij het ‘racken en stacken’ voor onze rekening, monteren wij uw apparatuur in ons datacenter en verzorgen wij het transport.
Je kan je servers onderbrengen in ons datacenter, maar kan hier bovenop ook beroep doen op onze Managed Services. Dit betekent dat onze IT-experts je systemen 24/7 monitoren. Wanneer er zich problemen voor doen zullen zij proactief melden en dit meteen opnemen. Je systemen worden dus ook onderhouden, voor een zo optimaal mogelijke werking ervan.
IT-housing laat je dus toe om controle te houden over je volledige IT-omgeving, zonder dat je fysiek je eigen datacenter moet onderhouden of hierin moet investeren. Dit is een groot voordeel, aangezien IT doorheen de jaren een vitaal element is geworden voor bijna elke organisatie.
Heb je nog vragen over deze dienst, of wil je graag in gesprek gaan over de mogelijkheden voor jouw organisatie? Contacteer ons. We helpen je graag verder!
...Incredible progress has been made by technology in the last couple of years. The future of technology is overwhelming for some, while it can be exciting for others. In our ‘Technical Facts’ series, we have put together some interesting and surprising facts about tech! With this one, we want to talk you through the process of temporarily moving an IT environment. If you are curious, read on here.
The building where our customer’s company is located was going to be remodeled. Construction work would also be conducted in the server room. So the IT environment of our customer had to be moved temporarily and preferably without too many problems. In order to properly prepare for this process, they needed the help of an experienced IT partner. And that’s when they contacted Core ICT.
The customer was new to us, so we didn’t know how their IT environment was being set up. First of all we had to map out both the hardware and the software. This way we could look for bottlenecks in the IT as well. It was also important to gain visibility into what is ‘permitted’ to go down and over what time frame.
The current IT manager ‘inherited’ the IT environment from the previous manager. There was no known schedule of the patches in the rack nor the cables entering the rack. Of course this is crucial information for an IT environment, so our search could begin.
We went on site to find out and map out the patch schedule. This was not easy. The local IT people didn’t know where all the physical cables led to either. After renovations in the past, some cables had disappeared behind cabinets or in floors. We tried our best and after some time we were able to map out up to 95% of all the cables. Along the way, we were able to solve the remaining 5%.
After everything was mapped out, we had a clear overview of the downtime possibilities. This way we could plan the actual removal. To prepare the relocation, we installed a temporary rack at the planned location. We also provided a fiber connection here. When we completed this we were able to switch to the new rack. We planned this transition on a Saturday, so that the impact on the business processes was minimal.
On the day of the move the customer made sure that the software side (user VM’s) was shut down. This way we could shut down the servers, firewall, switches, telecommunications, etc as well. When this was done, we were ready to move everything to the new rack. After placing everything in the rack it was easy to connect it all together, thanks to our photos and documentation. After double-checking the cabeling we were able to restart the network, servers and VM’s. Thanks to our way of working, the user VMs were unaware of the move. The rack was down for only 12 hours in total, which means the company was able to resume work smoothly at the start of the new work week.
Do you have any questions after reading this technical fact? Or is there another IT problem we can help you with? Please reach out! We are more than happy to help.
Through the following link you can find all other technical facts. Maybe some of these topics can help you.
...IT is vandaag voor veel bedrijven een bedrijfskritische factor. Bedrijfsprocessen en logistieke activiteiten die sterk zijn geautomatiseerd hebben het belang ervan versterkt. Je kan je inbeelden wat de gevolgen zijn wanneer je IT-omgeving vastloopt of het begeeft. Het is dus van groot belang om problemen tijdig op te sporen en ermee aan de slag te gaan, nog voordat de gevolgen zichtbaar worden. IT-monitoring is een service die hieraan tegemoet komt.
Je kan een IT-omgeving opzetten met nieuwe, moderne producten die voldoen aan al jouw noden. Wanneer je er na de aankoop en de installatie weinig of niet meer naar omkijkt, krijg je geen waar voor je geld en kom je al snel in de problemen.
Door je omgeving te monitoren heb je voortdurend inzicht in de status van je IT en kan je snel reageren op opkomende dreigingen. Vragen waar je dankzij monitoring alert voor bent:
Problemen in je IT-omgeving zorgen vaak voor frustraties bij je personeel. Daarnaast kan het een negatief effect hebben op de klantenervaring, downtime creëren en grote kosten met zich meebrengen. De beschikbaarheid van jouw IT heeft dus een directe invloed op je bedrijfsprestaties.
Monitoring is een uiterst geschikte manier om je IT-omgeving te beschermen en ervoor te zorgen dat deze optimaal presteert. Wat zijn de voordelen ervan?
Zoals je kan lezen is het niet verstandig om je omgeving niet te monitoren. Je kan heel wat kosten en moeite besparen als je tijdig kan ingrijpen.
‘Onvoldoende tijd en middelen’ dat is een antwoord dat verschillende klanten gaven op de vraag waarom ze voor Monitoring as-a-service kozen. Een IT-omgeving monitoren en onderhouden vraagt dan ook veel tijd en effort. En zoals reeds aangehaald, is dat vaak hetgeen wat ontbreekt bij IT-teams.
Wanneer je het monitoring-gedeelte uitbesteed aan een externe partner, komt er heel wat tijd vrij voor je IT-team. Hierdoor kunnen zij zich beter focussen op het uitwerken van een langetermijnvisie, projecten en bedrijfskritische processen. De dagelijkse tijdrovende IT-taken behoren dan niet langer tot hun pakket. Tegen een vaste prijs per maand, neemt je partner deze taken over. Deze prijs hangt uiteraard samen met het pakket dat je afneemt.
Als IT-bedrijf bieden wij een uitgebreid pakket aan Managed Services aan. Monitoring is hier een onderdeel van. Zelf zijn we gespecialiseerd in het monitoren van complexe multi-leverancier infrastructuren.
Binnen onze monitoring services houden we jouw IT-infrastructuur 24/7 nauwlettend in de gaten en garanderen zo de optimale functionaliteit ervan. We bieden deze dienst aan als een ‘full service’ pakket. Alles wat nodig is om deze dienst te kunnen uitvoeren zit in de prijs van het pakket inbegrepen. Denk aan:
Binnen ons monitoring systeem controleren we op vaste, frequente tijdstippen de beschikbaarheid van jouw infrastructuur. Al deze gegevens worden verzameld en automatisch geanalyseerd. Er wordt gekeken of de beschikbaarheid en het resourcegebruik van jouw servers, netwerken, opslagsystemen, database-instanties en hypervisors nog voldoende toegankelijk zijn. Indien er zich problemen of onderbrekingen voordoen, krijgen onze technici hier een melding van en wordt dit omgezet in een ticket. Zo streven we ernaar jouw IT-omgeving te monitoren en deze gezond te houden.
Wij beheren het volledige monitoringsproces, van het begin tot het einde. Je hoeft dus niet langer te investeren in kennis, middelen die nodig zijn om het monitoren correct uit te voeren, of licenties.
We bieden monitoring aan als een dienst. Dit betekent dat we deze volledig invullen naargelang je noden. De kosten hieraan verbonden hangen af van het aantal sensoren dat wordt opgenomen in je contract. Verkies je een ongelimiteerd aantal sensoren, dan wordt er een vast tarief per maand aangerekend. De dashboards, rapporten, alarmdrempels en triggers worden volledig aangepast aan je behoeften.
Voordat we met onze service van start gaan is het belangrijk dat we voldoende inzicht hebben in je systeem. Het moet namelijk voldoen aan een aantal technische- en netwerkvereisten. Onze ingenieurs hebben hiervoor de nodige kennis en kunnen dit toepassen op jouw infrastructuur.
Heb je interesse? Contacteer ons en informeer naar onze monitoring as-a-service. We helpen je graag verder! Zo streven we ernaar jou IT-omgeving te monitoren en deze gezond te houden.
...